30 września 2015

RECENZJA KOLAGENU NTC

KOLAGEN  NTC przed po

Coraz to bardziej popularny nanotropocollagen NTC, trafił w końcu w moje ręce. Z kosmetykiem tym wiązałam wielkie nadzieje. Czy skradł moje serce? Zapraszam do czytania!


Od producenta: Kolagen to najważniejsze białko strukturalne w organizmie człowieka. Największe ilości kolagenu w ciele człowieka występują w skórze, w której stanowi ok. 70% wszystkich białek, w konsekwencji czego właśnie on jest odpowiedzialny za zdrowie naszej skóry. 

Za strukturę skóry w największym stopniu odpowiadają włókna kolagenowe, tworzące matrycę, w którą wbudowane są inne składniki aktywne - takie jak melanina czy kwas hialuronowy. Włókna kolagenowe podlegają ciągłym zmianom w naszym organizmie. Wraz z wiekiem stają się słabsze oraz bardziej podatne na uszkodzenia mechaniczne, a także przemiany chemiczne, co prowadzi do osłabienia naszej skóry. Po 25 roku życia procesy syntezy kolagenu stają się coraz wolniejsze i zaczyna brakować go w organizmie człowieka, a te pierwsze ubytki są najbardziej widoczne na skórze. W walce z procesami starzenia się skóry należy zadbać przede wszystkim o odpowiednią ilość kolagenu.

Podstawową jednostką strukturalną kolagenu jest tropokolagen. Powstaje on w fibroblastach i po ich opuszczeniu w przestrzeni skóry właściwej łączy się z innymi cząsteczkami tropokolagenu, formując sieci włókien kolagenowych.

KOLAGEN  NTC przed po

Skład:
- tropokolagen - nanocząsteczki tropokolagenu poprzez skórę przedostają się do skóry właściwej i tam tworzą siatkę kolagenową , która stanowi rusztowanie dla odnowy komórkowej;
- melanina - to naturalny pigment, neutralizujący wolne rodniki w skórze, które niszczą komórki, przyczyniając się do starzenia się skóry, chroni ona w sposób naturalny skórę przed promieniowaniem UV;
- kwas hialuronowy - to podstawowy składnik skóry, który posiadając zdolności wiązania cząsteczek wody, pozwala utrzymać prawidłowy poziom nawilżenia, nadaje skórze elastyczność i jędrność, co prowadzi do redukcji zmarszczek.

KOLAGEN  NTC

Rola tropokolagenu w skórze:
- zmarszczki - ubytki tropokolagenu ujawniają się w widoczny sposób w postaci zmarszczek. NTC skutecznie spowalnia proces starzenia się skóry. Kwas hialuronowy jest odpowiedzialny za wygładzenie zmarszczek;
- przebarwienia - tropokolagen odpowiada za prawidłowe rozmieszczenie melaniny - pigmentu, którego zbyt duża ilość w jednym miejscu powoduje przebarwienia. NTC wyrównuje koloryt skóry, zwłaszcza cery dojrzałej;
- rozstępy - tropokolagen ma właściwości sprężyste, dzięki którym skóra się powiększa, zbyt szybkie zmiany powodują jej rozciągnięcie, efektem czego są wrzecionowate pasma na skórze. NTC wspiera leczenie rozstępów, odpowiada za wygładzenie czerwonych blizn, dzięki czemu rozstępy są mnie widoczne;
- rany i blizny - są to zniszczone włókna kolagenowe, które są odbudowane poprzez zawarty w skórze tropokolagen. NTC przyspiesza gojenie się ran, a porządkując włókna kolagenowe zmniejsza widoczność blizn po cesarskim cięciu;
- suchość skóry - tropokolagen pełni rusztowanie dla kwasu hialuronowego, którego niedobór w skórze powoduje jej nadmierną suchość. NTC ma zdolność przenikania w głębsze partie skóry, dzięki czemu głęboko nawilża i poprawia gospodarkę wodną skóry;
- cellulit - tropokolagen utrzymuje struktury komórek tłuszczowych, których nieprawidłowe rozmieszczenie powoduje cellulit. NTC aktywnie wspomaga walkę z cellulitem.

KOLAGEN  NTC przed po


Ode mnie: Tropokolagen otrzymałam w ramach współpracy z firmą NTC w celu  zminimalizowania widoczności przebarwień i blizn potrądzikowych. Zostałam zapewniona, że kosmetyk ten świetnie radzi sobie z tą przypadłością, co oparte jest na dowodach, jakimi są testy na grupie osób z podobnymi problemami skórnymi. Przez miesiąc czasu wykonywałam zalecony mi tzw. peeling kolagenowy, a następnie aplikowałam żel wklepując, aż do momentu całkowitego wchłonięcia. Czynność ta trwała bardzo długo, gdyż wciąż czułam nieprzyjemne ściągnięcie skóry. Po około tygodniu stosowania kolagenu, zauważyłam znaczne pogorszenie się stanu mojej cery. Z każdym dniem przybywało wyprysków. Zaprzestałam stosowania kosmetyku przez kilka dni. Stan cery poprawił się. Wróciłam więc do codziennej aplikacji produktu. Sytuacja powtórzyła się - ponownie nastąpiło pogorszenie się cery. Nie miałam wątpliwości : kolagen NTC zapycha! Moje rozczarowanie było naprawdę wielkie. Nigdy przedtem nie doświadczyłam tak negatywnej reakcji mojej mieszanej cery na żaden z kosmetyków. Z całą pewnością nie jest to produkt stworzony dla cery mieszanej, tłustej, trądzikowej i problematycznej.

Podsumowując, oprócz lekkiego nawilżenia, nie zauważyłam żadnych pozytywnych rezultatów na swojej buzi. Być może miesiąc codziennego stosowania, to czas zbyt krótki, aby odnotować jakąkolwiek poprawę stanu skóry. Czasochłonna aplikacja żelu nie zachęca do długotrwałego użytkowania. Pogorszenie cery, które nastąpiło poprzez zapychanie porów, uniemożliwiło mi przekonanie się, czy jest to kosmetyk wart uwagi. Przypuszczam, iż produkt sprawdziłby się w przypadku osób z suchą bądź normalną cerą. Stanowczo odradzam stosowanie Paniom, których cera jest problematyczna i skłonna do zapychania. Tropokolagen NTC, to moje wielkie rozczarowanie!

KOLAGEN  NTC

Jakie są Wasze spostrzeżenie dotyczące stosowanie tropokolagenu NTC?